بررسی تأثیر کارآفرینی گرایی بر عملکرد سازمانی: نقش میانجی کیفیت خدمات (مورد مطالعه: شهرداری رفسنجان)
دکتر محمدمهدی پورسعید ، سعید سلطانی علمآبادی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بارزگانی، موسسه آموزش عالی رسالت کرمان، ایران
چکیده:
هدف تحقیق حاضر، بررسی تأثیر کارآفرینی گرایی بر عملکرد سازمانی: نقش میانجی کیفیت خدمات در شهرداری شهر رفسنجان میباشد. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کارکنان شهرداری شهر رفسنجان است که تعداد آنها 330 نفر میباشد. با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه 175 نفر انتخاب گردید. گردآوری دادهها بوسیله پرسشنامههای کارآفرینیگرایی، کیفیت خدمات و عملکرد سازمانی انجام گرفت. نتایج استخراج شده از پرسشنامهها با روشهای آمار توصیفی و استنباطی و با استفاده از رویکرد معادلات ساختاری و نرم افزار Spss 23 و SmartPLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد: (1) بین کارآفرینیگرایی و عملکرد سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. (2) بین کارآفرینیگرایی و کیفیت خدمات رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. (3) بین کیفیت خدمات و عملکرد سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. (4) کیفیت خدمات در رابطه بین کارآفرینیگرایی و عملکرد سازمانی نقش میانجی دارد.
واژگان کلیدی: کارآفرینیگرایی، کیفیت خدمات، عملکرد سازمانی.